Pagina's

donderdag 26 januari 2017

Egg hunt !!!

Goedemorgen allemaal !!!

Buiten vriest het nog, maar zo langzamerhand gaan we toch weer richting voorjaar. Voor mij kan het niet snel genoeg gaan hahaha.

Ik heb deze keer een kip gemaakt, geheel in het teken van Pasen. 
Hiervoor heb ik de nieuwe Dutch Box Art "Kip" van Dutch Doobadoo gebruikt.

Dutch Doobadoo - Dutch Box Art - Kip

Ik ben begonnen met wit karton, ik heb eerst de kip uitgetekend en geknipt/gesneden.
Hierna heb ik hetzelfde gedaan met het design papier.

Het design papier is van Authentique "Hope".
Deze had ik nog liggen, maar is wel speciaal voor Pasen.

Scrappapier Authentique - Hope - Custom - Decorative Eggs/Mini Floral

Daarna heb ik alle kleine stukjes uit het papier gesneden en volgens mal opgeplakt.
Dit heb ik met 3D kit gedaan, zodat je meer diepte krijgt.
Alle randen heb ik bewerkt met distress inkt Walnut Stain.

Daarna heb ik de Dutch Shape Art mal "Ovaal" gepakt.
Ik heb de kleinste maat 2 keer uitgesneden en op elkaar geplakt.

Dutch Doobadoo - Dutch Shape Art - Ovaal

Hierop heb ik de kip vast gezet.
Met mos en natuurlijk materiaal heb ik de onderkant bekleed.

Nog wat eitjes erop, bloemen, takjes en veertjes. Op het rechter bloemetje heb ik nog een vlieg gedaan, dit is een Laser paper art van Dutch Doobadoo.

Dutch Doobadoo - Dutch Paper Art - Insecten

De bovenkant van de kip (staart en kop) heb ik met een heel klein stukje tape vastgezet.

Ik hoop dat ik jullie hiermee weer wat heb kunnen inspireren :)

Ik neem deze creatie mee naar HobbyVision in Rijssen, waar ik zaterdag een demo geef.
Wil je hem in het echt bewonderen, kom dan gezellig even langs :)

foto van Jenine Siemerink.

Alvast bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer !!







7 opmerkingen:

  1. Je chickie is erg leuk geworden!
    Groetjes
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooohhh jij ook al die prachtige kip gemaakt Astrid....ik heb die gisteren bij je DT maatjes ook al bewonderd met die leuke bloghop...Ik ga die zeker ook een keertje maken tegen pasen...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk ideetje voor Pasen reeds Astrid ! Heel knap gemaakt ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik schreef het net ook al bij Tineke , ik ben verliefd op de kip. Zo mooi. Ik zie dat jij er weer heel wat anders gemaakt hebt. Zo doe je weer creatieve ideetjes op. Ik ga naar de volgende. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend mooi Astrid !
    Wat een leuke kip heel mooi onderaan met de eiren en zo .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje, ik zou het zeer op prijs stellen als je even een reactie achterlaat :)

liefs Astrid